David despre ”Orice chip poartă un nume”

Pentru mine, identitatea, natura omului de a fi el însuși, de a se exprima ca el însuși, a se afișa ca el însuși, a se crea pe el însuși, aceasta individualitate stă la bazele firii umane. Comunitățile sănătoase sunt comunități formate din indivizi, întrucât cineva cu această forță, această identitate și acest sine dându-i putere este greu de controlat, este greu de manipulat, greu de distrus.

Mai mult...

Ioana despre ”Roboțelul de aur”

Steluţa a fost mereu mică de înălţime. Nu poartă cercei, că e "băieţoaică", şi se emoţionează în faţa unui public. Steluţa e foarte credincioasă. A crescut într-un​ orfelinat şi a dormit pe străzi. Steluţa Duţă e multiplă campioană europeană şi mondială la box, iar visul ei este să îşi cumpere o casă.

Mai mult...

Ligia despre ”Jenica și Perla”

Jenica și Perla sunt două tinere de origine romă care s-au împrietenit în urma implicării în compania de dans „Kesaj Tchave”, care are rolul de a aduce împreună copiii romi din Slovacia de Est (Perla) și copiii din familiile de romi români din Paris (Jenica). Aici, responsabilii organizației încearcă să-i încurajeze pe tinerii romi să se țină de școală și, astfel, să devină mai responsabili și mai conștienți de viitorul lor.

Mai mult...

Teona despre documentarul "Liberi"

Milioane de persoane cu dizabilități intelectuale locuiesc în instituții, nefiind ajutați să se integreze în societate, petrecându-și majoritatea timpului plimbându-se pe holuri lungi, stând în pat în camere ca de spital, și uitându-se pe geam. Multe dintre aceste persoane sunt plasate de către familiile lor în aceste instituții încă din copilărie. Sunt vizitați foarte rar, le e frică până și de ideea de a se duce până la magazin să cumpere ceva de mâncare; pe scurt, trăiesc într-o alienare în care se adâncesc din ce în ce mai mult, deși sunt dornici să învețe orice, dacă se oferă cineva să le explice cu răbdare.

Mai mult...

Cum arată o proiecție One World Romania la Școală

Mi se pare uluitor cum niște elevi dezinteresați și preponderent nepăsători pot umple repede-repede o sală întreagă de cinema; cum pot să asculte și să rămână captivați câteva ore, cât timp filmul rulează, ca la o lecție unică, și cum acest lucru se întâmpla foarte rar în orarul monoton al unui elev de liceu.

Ceva asemănător s-a petrecut săptămâna trecută in Colegiul Național “Matei Basarab”, unde a rulat filmul documentar “Toto și surorile lui”, drama neștiută a oamenilor care se află la câțiva kilometri de noi. În timpul celor 93 de minute publicul a fost variat: de la adolescenții extrem de atenți din primele rânduri până la tipicul îmi-verific-telefonul-la-fiecare-două-secunde, dar partea cu adevărat specială a fost dezbaterea de după, “radiografia” gândirii spectatorilor.

Mai mult...

Roxana despre ”Liberi”

Liberi lansează în dezbatere un subiect despre care se vorbește prea puțin și deseori în treacăt: ce se întâmplă cu tine dacă, printr-o eroare genetică, te naști cu un handicap? Ce-ți oferă societatea în astfel de condiții? În cele mai multe cazuri, persoanele cu dezabilități sunt uitate prin centre psihiatrice, contactul cu lumea reală fiind aproape inexistent. Cred că m-am atașat atât de tare de povestea celor opt protagoniști ai documentarului pentru că a atins o coardă sensibilă, care m-a făcut să realizez că și eu m-am lovit de segregarea oamenilor cu handicap.

Mai mult...

Luca despre ”Orice chip poartă un nume”

 Holocaustul a avut un puternic impact asupra a milioane de vieți. Una din problemele care vine ca o consecință a evenimentelor de felul acesta este că prea des cei afectați își pierd umanitatea în fața restului lumii și devin niște  simple numere, statistici pe care le auzi în trecere în vreun reportaj undeva. Poveștile lor se pierd pe drum.

Mai mult...

Ionuț despre documentarul ”Profesori de ignoranță”

Profesori de ignoranță e un documentar regizat de către Tamara Erde, o israelită cu fler care s-a decis să viziteze 6 școli din Israel ( și prin Israel, a se înțelege taberele de refugiați palestinieni, teritoriile arabe și statul promis evreilor după al doilea război mondial) și să vadă cum sunt transmise informațiile legate de conflictele dintre cele trei grupuri în școli.

Mai mult...

One World în 7 zile (+ 2 zile bonus)

ZIUA BONUS #1 – Strada Plantelor, 27, ”Prima întâlnire”

Luni, 9 martie

Mă doare capul și stau în pat și scriu, pe cuvertură sunt 5 postere (aveam să pierd 2 dintre ele la Lazăr), două seturi groase de pliante, un plic (hehe) și un DVD ”Autumn Gold”, de Jan Tenhaven, toate cu un mic sau mare One World Romania în colț.

Mai mult...

Interviu cu regizorul Ivo Bystřičan: ”documentarul este o metodă minunată de educație”

Regizorul ceh Ivo Bystřičan a venit de mai multe ori în România în ultimii ani, ca invitat al festivalului One World Romania, dar și în cadrul proiectului educațional. El a fost unul din invitații primei ediții luna.doc. Cu această ocazie, a discutat diverse teme cu elevii din liceele bucureștene. Ivo spune despre România că este ”țara sincerității și a curajului”, iar despre adolescenți, că au abilitatea de a identifica valorile care contează și de a lupta pentru ele.

Mai mult...

Login