Proiecții la birou: Arhitecții și Documentarele

Anul trecut, echipa One World Romania la școală a inițiat o nouă serie de evenimente lunare, care au loc în apartamentul pe care-l împărțim cu colegii arhitecți de la Latitudine53 de Manasc Isaac.

Fiindcă ne era dor de proiecțiile de la curte din timpul verii, am decis să mergem mai departe cu proiecțiile publice și-n timpul anului școlar. Aflându-ne într-un spațiu comun cu un birou de arhitectură, am decis să găsim și o intersecție pe ecran: astfel, selecția noastră de filme pentru proiecțiile de la birou caută un teren comun între drepturile omului și arhitectură, experiențe personale și planificare urbană, educație și practică.

Așadar, ne dăm întâlnire în fiecare lună pe Bulevardul Hristo Botev 27 din Sectorul 3, București, în fiecare zi de joi din ce-a de-a doua săptămână a lunii. Vă așteptăm cu drag – intrarea-i liberă și băuturile sunt din partea casei!

Facem o mică retrospectivă a celor trei evenimente de până acum. Următoarea proiecție, cea a filmului ceh-vietnamez Built to Last, de Haruna Hooncop, va avea loc pe data de 14 feburarie – date-urile de Sfântul Valentin sunt bine-venite!

#1: Koolhaas Houselife (15 noiembrie 2018)

Primul film pe care l-am ales este cel al co-regizoarelor Ila Bêka și Louise Lemoine, Koolhaas Houselife. Filmul prezintă una din capodoperele recente ale arhitecturii contamporane: casa din Bordeaux proiectată de Rem Koolhaas / OMA în 1998. Documentarul invită privitorii în intimitatea zilnică a casei, prin poveștile și muncile casnice ale menajerei Guadalupe Acedo și a celorlalți angajați care au grijă de casă. pe măsură ce o urmărim pe Guadalupe, ni se deschid dimensiuni imprevizibile asupra spațiilor și structurilor care definesc clădirea.

Evenimentul a fost un real success – casa noastră s-a umplut de spectatori curioși și entuziaști!

 

#2: Daguerreotypes (12 decembrie 2018)

Pentru cel de-al doilea eveniment, am decis să proiectămunul dintre primele documentare ale primei doamne a Noului Val Francez, Agnes Varda, Daguerreotypes, unde regizoarea inventează cu această serie de portrete de vânzători un nou gen cinematografic: antropologia afectivă. Pornind de la farmacistul excentric de la care fiica sa adolecentă își cumpără parfumuri, Varda investighează micile afaceri care țin în viață strada. Pe parcurs, surprinde imagini și sunete care compun atmosfera străzii – crusta baghetelor proaspete de la brutărie, reflecția luminii în hălcile de carne de la măcelărie, greutatea materialelor cusute de mână.

A doua proiecție a atras și mai mulți spectatori decât prima, iar biroul nostru s-a umplut de cinefili curioși să vadă una dintre bijuteriile ascunse ale filmografiei lui Varda.

 

#3 Whose city? (10 ianuarie 2019)

Fiindcă știm cum stă treaba cu modul în care tranziția post-comunistă poate transforma fața unui oraș, am decis să tragem o paralelă între București și Berlin și să proiectăm filmul lui Hans Christian Post, Whose city?. Filmul prezintă schimbările urbane și disputele arhitecturale din Berlin, începând cu anii 1990. Filmul atinge o serie de probleme comune tuturor orașelor care au trecut prin schimbări și reconfigurări majore: Cum se poate dezvolta o nouă identitate atrăgătoare a unui oraș, cum se poate dezvolta din punct de vedere economic, fără să aibă de suferit costul traiului și nevoile locuitorilor săi?

Proiecția a fost pe de parte cel mai popular eveniment la birou de până acum – spectatorii au fost atât de numeroși încât umplut toate scaunele și chiar și podeaua biroului nostru.

Urmărește-ne pe pagina noastră de Facebook pentru a rămâne la curent cu evenimentele din seria Arhitecții și Documentarele, dar și cu restul activităților noastre.

Login